loading...

Felfujható csúszdán kellett menteni az utasokat hajnalban ferihegyen

Felfújható csúszdákon keresztül kellett kimenteni az utasokat egy hajnalban induló repülőgépről. Az akció során egy ember súlyos fejsérülést szenvedett – írja cikkében a Magyar Nemzet Online egy meg nem nevezett repülőtéri forrása alapján.

Információink szerint az egyik utasokkal teli gépet vontatni készültek, ám a vontatást végző gépből származó füst a repülőgép már bekapcsolt hajtóművein keresztül pillanatok alatt az utastérbe jutott, ahol pánik alakult ki (a legtöbb utasszállító repülőgép levegőt nyer a hajtóműből, persze abból a szakaszból, ahol még az üzemanyagot nem fecskendezték be, és ezt a nagy nyomású és meleg levegőt más rendszerekhez, főként a légkondicionálóhoz használja).

Az utasok mentése a hazánkban jobbára csak filmekben látott módon, illetve a felszállás előtti biztonsági bemutatóból ismertetettek szerint kezdődött meg: a vészkijáratokon keresztül, felfújható gumicsúszdákon hagyhatták el a repülőt az utasok. Úgy tudjuk, sajnálatos módon az egyik utas szerencsétlenül járt, és kiesett a csúszdából, őt azonnal kórházba szállították. Információink szerint a sérült egy 39 éves nő, akinek az állapota válságos.

csuszda

csuszda

Farkas Attila, a Smartwings járatokat üzemeltető Travel Service vezetője, megkeresésünkre közölte: a probléma abból adódott, hogy a vontató járművet közvetlenül a repülőgép mozgatását megelőzően indították be. Az eszköz motorja hideg volt, ilyenkor pedig – régi, elavult dízelüzemű gépről lévén szó – óriási füst áramlik ki a járműből. Ez a füst került a fedélzetre, aminek hatására pánik tört ki az utasok körében. Azaz nem a repülőgép meghibásodása miatt, hanem ezen körülmény hatására vált szükségessé a gép kiürítése. Mint Farkas Attila fogalmazott, nem vészmentés történt, az utasok élete nem forgott veszélyben. 

Lapunk úgy tudja, a szerencsétlenül járó gép a Smart Wings légitársasághoz tartozik, ám az utasok eredetileg az El Al izraeli légitársaság – pontosabban annak partnere, az Israir – péntek reggeli, Tel-Avivba tartó járatán utaztak volna. Ám a gép meghibásodott, és a Smart Wings adott csererepülőt. A járatot az állami tulajdonban lévő Malév Ground Handling (MGH) szolgálta ki, amely ismert elavult gépparkjáról az évek óta halogatott reorganizáció miatt. Telefonon és szöveges üzenetben is kerestük Herczog Pétert, az MGH vezérigazgatóját, ám eddig nem sikerült elérnünk. Amennyiben a társaság később ad tájékoztatást az ügyben, illetve további információk birtokába jutunk, cikkünket frissítjük.  

TravelHunter Viber

TravelHunter Viber

Pontosítás: cikkünk megjelenése után nem sokkal felvette a kapcsolatot az MNO-val az El Al magyarországi ügyvezető igazgatója. Váradi János tájékoztatása szerint az El Alnak semmi köze az incidenshez, a szóban forgó járat az Israir 6H716-osa volt. Közlése szerint azt a Travel Service üzemelteti. (Ugyanúgy, mint a cseregépet adó Smart Wingst). „Az El Al nem érintett, semmilyen köze nincs az eseményhez” – hangsúlyozta levelében Váradi János, aki megjegyezte azt is, hogy az El Al szerződött földi kiszolgálója nem a Malév GH, hanem a Celebi.

TravelHunter Közösség – Csatlakozz hozzánk 

Facebook oldalunk

Facebook csoportunk

Instagram

Youtube

Oszd meg a cikket ⬇⬇⬇ 

forrás