loading...
travelhunter toplista

Fél év alatt a csúcson- Egek urainak Online története

TravelHunter Toplista- Hogyan indultunk el és hogyan kerültünk egyből a középpontba?

TravelHunter Toplista- Repülj velünk az adatvezérelt igazság nyomában!

Az Online Listening egy viszonylag új műfaj. Mit csinál? Figyel. Elemez. Az online világot. Az adatokból és bejegyzésekből történeteket épít, a történetekből pedig tanulságokat, amelyekkel körvonalazza múlt tapasztalatait, a jelen miértjeit és a jövő trendjeit.

Most épp a fapados légitársaságok online történetére voltak kíváncsiak.

A SentiOne elemezte az elmúlt másfél év online tartalmait, és elhozta a válaszokat egy online könyvben! Az elemzés során a 2016. március 20. és a 2017. június 12. közötti időszakot vizsgálták.

Az Egek Urai

A vizsgált időszakban a Wizz Air 42 143, a Ryanair 31 028, az easyJet pedig 12 120 alkalommal került szóba online – csak a Facebookon. Ez óriási mennyiség, így a cég egy 12%-os véletlen mintát vett, és ezeket a bejegyzéseket elemezte (kb. 8000) – egyenként.

Kíváncsiak voltak, hogy melyik légitársaságnak melyik a legnépszerűbb online időszaka (Facebook, portálok, fórumok, blogok, Twitter, YouTube és Instagram). A Wizz Airnél a délután 2 óra jelzi a csúcsot, a Ryanair esetében a délelőtt 11 és az este 8 a legnépszerűbb, míg az EasyJet a reggeli órákban, délelőtt 10 körül tarol.

A Légből Kapott Bizalmasok

Azt is kiderítették, hogy kik a téma legnépszerűbb online szereplői, ’influencerei’. A SentiOne képes saját fejlesztésű algoritmus alapján automatikusan felállítani egy TOP rangsort. A rendszer figyelembe veszi a csatornák követőbázisának nagyságát, a lájkok számát, a közzétett tartalmak és az arra érkező kommentek mennyiségét is.*

A különleges utak és nagyszerű fapados akciók megosztásában pedig a TravelHunter Facebook oldala is toplistás lett!

*jelenlegi lista felállításánál egy egyszerű keresési beállítást használtak: a fapados vagy a Wizz Air vagy a Ryanair vagy az easyJet kulcskifejezéseket említő online tartalmakra szűrtek az elmúlt másfél évből. Ez azért nagy szó, mert a felmérés idején a TravelHunter még csak 1 éve működött és fél évvel előtte lett weboldalunk, szemben az utazási irodákkal, akik már 10-15 éve a piacon vannak.

A TravelHunter – Toplistás szereplő lettem

Szerettem volna közelebbről is látni, hogy miként kerültem fel a dobogóra, így a SentiOne egy, kifejezetten a TravelHunter Facebook és Instagram oldalára fókuszáló elemzést is készített nekem (2016. augusztus 15. – 2017. augusztus 15.).

Már a tábla is mutatja (a TravelHunter online említéseinek gyakorisága), milyen volumennel nőtt a TravelHunter olvasóinak száma az elmúlt egy évben (összesen több mint 2000 online bejegyzés tőletek és tőlem együtt!!!), és, hogy egyre többen kommentelitek, osztjátok meg, olvassátok a cikkeimet. Köszönöm!

Érdekességként pedig azt is megmutatta a rendszer,

  • hogy vajon női vagy férfi olvasóim vannak többségben,
  • hogy személy szerint nekem melyik a legnépszerűbb online pillanatom, amikor a legtöbben léptek fel és kommenteltek Facebook vagy Instagram oldalamra

  • és, hogy mennyi csodás helyre jutottatok már el a TravelHunter segítségével?  A térkép azokat a helyeket, városokat mutatja, ahol az elmúlt egy évben publikusan becsekkoltatok egy általam kitett link foglalása után 🙂

Akcióba jövünk! – Ki? Hova? Mikor?

TravelHunter Toplista- Izland magasan vezeti a fapados légitársaságok akcióinak népszerűségi rangsorát, így a Wizz Airét is!

A Wizz Airnél pedig például az alábbi módon alakult az elmúlt közel 500 nap online népszerűségi rangsora úti cél és akció tekintetében.

  • = melyik hónapokban hirdetett meg akciót a Wizz Air adott városba/úti célra
  • = ezek közül melyek voltak a legnépszerűbbek (amikor a legtöbben reagáltak az ajánlatra).

Szinte minden egyes esetben a nők voltak többségben az ajánlatot megosztók és az arra kommentelők között. Egyedül Dubai-nál, Korfunál, Madridnál és Szicíliánál bomlik egy kicsit a rend, ott kb. 50%-50%-ról beszélhetünk.

Emellett kb 70%-30%-os arányban párban szeretünk utazni: azaz az akcióhoz kommentelők legtöbbször ellentétes nemű ismerősüket/párjukat/szerelmüket taggelték be a bejegyzés alá. Ezt a felállást a ’csajos utak’ követik a népszerűségi rangsorban.

Alábbi tábla pedig azt mutatja, hogy a Facebookon meghirdetett akciók közül melyik hónapban tették közzé a legnépszerűbb példadátumot (ár, hotel, reggeli) – az online világ reakciói alapján.

 

Természetes én és Péter továbbra is a legjobbat szeretnénk nyújtani nektek. TravelHunter toplista

Többet olvasnál? Nézz körbe a blogunkban: Blog

TravelHunter Közösség – Csatlakozz

Csatlakozz Facebook csoportunkhoz, hogy értesülj az ajánlatokról! 

Facebook oldalunk

Instagram

Youtube