Szeretnéd te magad megtalálni az ERRORFARE -t? Voltál már olyan oktatáson amely azt ígérte, hogy megtanít arra, hogyan miként kell keresni az ERRORFARE -t, de a végén nem volt több mint csupán egy élménybeszámoló?
Mi a helyzet itthon? Error fare
Szeretnél igazi, profi utazó lenni és te magad megtalálni a legjobb Deal–t még mindenki más előtt? Így biztos lehetsz abban, hogy senki más nem foglalja le előtted az átalad megtalált error árakat, ezáltal a sztornó esélye is csökken.
Unod már azt, hogy néhány online oldal “ERRORFARE” árakat tesz fel a nettre, melyeket legtöbb esetben külföldi oldalakról szednek le, és amire te is foglalnád már nem lehetséges?
A tartalom csomautazas.blog szellemi tulajdona, aminek publikálása tilos!
Ebben a bejegyzésben a “FUELDUMPING“-al fogok foglalkozni, hiszen itt igen csak lehetséges jó “ERRORFARE” árakat találni és végre megtanulhatod azt is hogy a profik miként keresnek lehetséges ERROR FARE után.
Vannak online oldalak Magyarországon, melyek már foglalkoztak ezzel a témával, de sajnos inkább mellé beszélés volt, mintsem, konkrétumokat írtak volna le.
Meglátásom szerint ezek az oldalak innen onnan a nettről összeszednek néhány információt, de igazából nem is tudják használni, mert ha így lenne akkor sokkal több “ERRORFARE” árakat raknának ki az oldalukra.
Tisztába kell lenni azzal is, hogy néha egy egy error fare árral keményen meg kell dolgoznunk, amíg végre sikerül, de aki 1 -2X utazik el egy évben, marad elég idő arra is, hogy keresgéljen, természetesen akkor, ha a kezében van a kulcs, hogyan cselekedj helyesen.
Nagyon figyelmesen kell végigolvasnod ezt a bejegyzést, különben nehezen fogod megérteni.
A mai nap nektek konkrét foglalási technikákat fogok a kezetekbe adni és így nem vagytok kiszolgáltatva senkinek, pláne nem annak, hogy külföldi oldalakról levett error fare árakat melyek magyar oldalakon is megjelennek, aztán mire le szeretnéd foglalni, esélytelen legyen számodra.
Ötleteltél már azon, hogy egyszer elrepülj a világ legizgalmasabb helyeire anélkül, hogy sokat keljen érte fizetned? Az egyik leghatékonyabb és legjobban megőrzött technika az úgynevezett “FUELDUMPING“, vagy másképpen az: “üzemanyag kiengedése”.
Hallottál már valaha Windy City, Steelers City vagy PineapplePoke–ról? Ha nem, akkor ez nem jelent problémát, mert ebben a bejegyzésben lépésről lépésre megmutatom, hogyan találhatod meg az első “üzemanyag-kibocsátásodat”, előzetes ismeretek nélkül.
De mindenek előtt fontos az is, hogy megértsük a FuelDumping–ot.
Miért van üzemanyag-utánpótlás?
A nemzetközi viteldíjak három fő összetevőből állnak:
1. Az első komponens az úgynevezett bázisjegy, amit úgy is hívnak, hogy: csak a tiszta repülőjegy. Ez nagymértékben függ a foglalási osztálytól (például Y, O, Q, M).
2. A második összetevő az adók és a díjak, mint pl. az amerikai bevándorlási díj vagy poggyászellenőrzési díj.
3. A harmadik és számunkra legérdekesebb komponens a pótdíjak, pl. az üzemanyag pótdíj. Ezeket gyakran “YQ” vagy “YR” néven említik. Az olajpótlékokat eredetileg az olajválság idején vezették be, hogy ellensúlyozzák az emelkedő olajárakat. Bár az olajárak jelenleg viszonylag alacsonyak, sok légitársaság használja a jegyárakban, anélkül, hogy megváltoztatta volna a tényleges bázisdíjat.
A jó hír az, hogy van üzemanyag-pótdíj, és ez gyakran esély arra, hogy teljesen eltöröljük vagy legalábbis minimalizáljuk azt! Ebben az esetben beszélünk az úgynevezett: “FUELDUMPING” –ról.
Mit jelent a STRIKE?
A FuelDumping működéséhez fontos, hogy a fő járatot egy további járattal kombináljuk. Ez a további járat – melyet “STRIKE“-nak is neveznek – biztosítja, hogy a fő járat kerozin-felárának egy részét vagy egészét eltávolítsa. Ez annak a ténynek tudható be, hogy a jegyen szereplő különböző légitársaságok tévesen számolják az üzemanyag-pótdíjakat, vagy nem adják tovább a másik légitársaságnak.
Ez leggyakrabban akkor történik, ha a légitársaságok további üzemanyagpótlékkal és anélkül keverik össze. Ilyen kombináció lehet pl. a Lufthansa – Jet Airways.
A Strike lehet a tényleges fő járat előtt, alatt vagy után. Most ezeket nevezzük el egyszerűen X-eknek. A tényleges repülést megelőző Strike neve 1X. Ha a tényleges repülés után van, 3X. Egy másik kombinációs lehetőségként egy úgynevezett szendvics vagy 2X. Itt a Strike, időben az induló és a visszatérő járat között van.
Ezen a ponton meg kell említenem, hogy két Retour járatot és egy további járatot is lehet ötvözni, ebben az esetben beszélünk 5X vagy 4X-ről.
Megjegyzés: A jegyeket szabályosan, a lefoglalt repülési sorrendben kell repülni. Ha egy 1X-etfoglalsz és nem repülöd le akkor elveszted az összes többi foglalásodat.
Tudnod kell azt is, hogy a 3X lehet a világ másik oldalán is az eredeti útvonaladhoz képest őt nem kell lerepülnöd.
1. Megtalálni a számunkra megfelelő “FuelDump”– ot.
Ez valószínűleg a legegyszerűbb a három lépésből. Ez a lépés hasonló a normál repüléshez az oda vissza foglaláshoz, (Retour jegyek) és az ITA mátrix rendszerét használjuk.
Az ITA mátrix számos további információt jelenít meg számunkra, például a viteldíjszabályokat, az árazási összetevőket és a foglalási osztály információit. Menjünk a matrix.itasoftware.com weboldalra, és válasszuk ki az indulás menüt. Ezután adjuk meg az indulási és érkezési repteret a megfelelő időponttal.
Első pillantásra az ITA mátrix meglehetősen zavarosnak tűnhet, mivel számos további kiválasztási mező létezik. Miután a keresés befejeződött, úgy néz ki mint itt:
Ha meg szeretnéd tekinteni az egyenként felsorolt összár összetételét, akkor a repülési árra kell kattintanod (itt az 541.- Euró-ra). Ellenőröznöd kell az üzemanyag-felár arányát (attól függően, hogy a légitársaság YQ vagy YR szerint van-e megadva) és a Basefare-t (a tarifák szerint).
Az üzemanyag pótdíjnak a nagy részét kell kitennie a teljes árból! Európából az Egyesült Államokba vagy Ázsiába tartó járatokon rendszeresen előfordul, hogy az alapdíj csak néhány euró, míg az üzemanyag-pótdíj a teljes ár több mint 50% -a, tehát a nagy részét teszi ki. Ha nincs felsorolva üzemanyagpótlás, vagy az alapdíjak nagyon magasak, akkor egyszerűen válasszunk másik légitársaságot vagy egy másik járatot.
Az Aeroflot esetében azt látjuk, hogy akár meg is felelne számunkra, hogy egy ERRORFARE árat generáljunk hiszen az YQSURCHARGE 314.- eurót mutat míg a Bese Fare: 72.- + 96.- összesen 168.- euró
Az első lépés után jön a második, itt rá kattintunk a Fare1, Rules–ra és legörgetünk a 10-es pontig.
“Combinability“
Sajnos ez az út számunkra mégsem lesz megfelelő egy lehetséges ERROR FARE ár keresésére, mivel az “END-ON-END NOT PERMITTED”, “SIDE TRIPS NOT PERMITTED” van a szabalyzatban.
Ezután választunk a Mátrix rendszeréből egy másik járatot, illetve addig keresgélünk amíg megtaláljuk amire szükségünk van.
Miután megtaláltad a megfelelő járatot, ellenőrizd a szabályokat is, ezt a “Basefares” melletti “szabályok” linkre kattintva teheted meg. A jegyek szabályzata nagyon fontos mert meghatározzák azt az időszakot, hogy mennyi ideig tart a minimális ott tartózkodás, és ami a legfontosabb, hogy kombinálható-e egy másik járattal.
Ez utóbbi különösen fontos számunkra. Minket az érdekel, hogy a végfelhasználói kombinációk és az oldalsó utak megengedettek-e. Ha ez megtalálható akkor a kövekezőképpen néz ki:
A fenti mátrix táblázatban szerepel az AirChina is. Most nézzük itt meg, hogy hogyan is néz ki a “FARERULES“:
És íme, meg van a kiindulási utunk és indulhat is már az “ERROR FARE” árak keresése, hiszen itt azt látjuk, hogy: “END-ON-END PERMITTED” “SIDE TRIPS PERMITTED”
Ha az end-on-end kombinációk megengedettek (a viteldíjszabályok megengedettek), nagyon nagy esély van arra, hogy van 3X. Az end on end azt jelenti, hogy egy jegyet egy másikkal kombinálhatsz ahelyett, hogy két külön jegyet vennél.
A “Side Trips Permitted” járatok, különösen fontosak a 2X-re – ami azt jelenti, hogy be lehet építeni egy Stopover-t is de ez most számunkra nem releváns.
Figyelj arra is, hogy néha az End On End végén ott van az is, hogy : “End On End Combinations Permitted With Domestic Fares”, ebben az esetben a “STRIKE”-ot belföldi járaton kell keresned.
Eddig volt a könnyű része, most jön a neheze.
A mi esetünkben az Air China egy jó kiindulási pont az “ERROR FARE” ár keresésére, ezért ezt az utat kiválasztom a Mátrix rendszerből. 712.- euró
Tehát az Air China jó kiindulási pont a “Fuel Dump” megtalálásához, mivel az alapdíj csak 159,09 és 61,78 euró (sárga színnel jelölve) míg az üzemanyag-felár (pirossal jelezve) 366.- euró.
Ha 100.-euró alatt van az utóbbi akkor keressünk másik utat mert nem éri meg ez alatt az időnket vesztegetnünk, hiszen ha arra törekszünk, hogy lehetőleg a teljes üzemanyagot töröljük el akkor az az ideális ha minél magasabb az ára és “Base Fare” pedig minél alacsonyabb.
A fennmaradó költségek adók és díjak (zölddel megjelölve), ezek nem csökkenthetők a Fuel Dump-ing révén. Figyeld mindig a keresésnél az üzemanyag-felár arányát (légitársaságtól függően YQ vagy YR szerint) a teljes árra. Minél nagyobb az üzemanyag-felár aránya, annál jobb nekünk.
Ezért össze kell hasonlítanod az ITA Mátrixban felsorolt összes légitársaságot. Miután megtaláltad a megfelelő jelöltet a te általad kiválasztott útvonalon, jön a 2. lépés:
Megtalálni a “STRIKE”-ot
Ez talán a leginkább időigényes lépés mindenben, de érdemes időt fordítani rá. A lényeg most egy sztrájk megtalálása, egy rövid repülés, amely eltávolítja az üzemanyag-felár egy részét vagy egészét. (ha megtaláljuk azt az utat amely az üzemanyag felárt teljesen eltávolítja akkor a Bangkoki útunk oda vissza Budapestről mindössze 320.- euró körül lesz, azonban sokszor lehet olyan utakat is találni melyeknél az üzemanyag ár még magasabb és a BASE FARE pedig 100.- euró alatt van, ebben az esetben beszélünk egy igazi ERROR FARE árról. (Mindenki kisérletezhet majd a saját Lap Top-ján.)
Mindig szem előtt kell tartanod, hogy az egy 1X, 2X vagy 3X, akár a világ másik oldalán is lehet illetve a világ legkülönbözőbb részein találhatod meg. Így például lehet, hogy ha Magyarországról Thaiföldre szeretnél repülni, a STRIKE-ot az Egyesült Államokban fogod megtatlálni.
Azt is meg kell jegyezned, hogy néhány Strike, csak bizonyos légitársaságokon, meghatározott járatokon vagy csak egy irányban működik. A Strike-ok, általában rövid járatok, alacsony bázisú viteldíjakkal. Vannak olyan területek, mint például Közép-Európa, a Bay Area (San Francisco és környéke), Hawaii, a Karib-térség és Délkelet-Ázsia, ahol gyakoribbak a megfelelő járatok számunkra.
Most keresünk egy 3X.-et. Az eljárás közel azonos mint az 1X-nél. Az egyetlen dolog, amin változtatni kell, a Strike időpontján a tényleges repülés után. Egy 2X-re a kettő között kell lennie.
Először váltsunk át az ITA Matrix honlapján található Multi-City fülre, és adjuk meg az oda és visszautazást az 1. és a 2. járatnak. Amint a Strike dátumát egy repülés előtti dátumra állítod, úgy automatikusan az 1. járat lesz. Egyszerre több kombináció kereséséhez a “NEARBY” funkciót használd.
A következőben egy véletlenszerű indulási repülőteret adjunk meg, például Delhi, Indiában. (DEL) Ahhoz, hogy egy listát tudj a közeli repterekről generálni, használnod kell a “NEARBY” funkciót, kattints rá és állíts be egy távolságot, például 300 – 1000 mérföld között. Ezután kiválasztod a térség összes repülőterét, és átmásolod az összes kiinduló repülőteret a célállomás repterérre is.
Itt már meg is találtuk a Strike-ot, esetünkben Delhi – Jajpur
Csökkentés
Meg kell találnunk a megfelelő arányt “n”-től “n” kombinációig (repülőtéről a repülőtértérig), ellenkező esetben az ITA mátrix egy perc múlva “Timeout”-ot fog jelezni, ebben az esetben, ha időtúllépést jelez, akkor vagy csökkentsd a repülési sugarat vagy csökkentsd az indulási repülőterek számát első körben eggyel vagy kettővel és a “cél” mezőben változatlanul hagyd a repülőtereket.
A keresés befejezése után ellenőrizd, hogy a teljes ár alacsonyabb-e az 1. lépésben talált repülés áránál.
Az alábbi példánál láthatjátok, hogy sikerült a jegy árát csökkentenem majdnem több mint 350,- euróval, úgy hogy még találtam egy plusz utat Delhi és Jajpur között. A járat viszont jóval előbbre van a jövőben, 2019-ben, míg a mi jártunk 2018-ban van. Ez a járat az úgynevezett 3X. Erre viszont nincs is szükségem, a járat számomra csak is kizárólag a “FUELDUMP”–ot szolgálja.
Ahhoz, hogy megtaláld a legjobb STRIKE–ot sok idő kell. A Strike a mi esetünkben Indiában van, és több mint 350,- euróval tudtuk csökkenteni az árat, de akár el lehet törölni a teljes üzemanyag árát is ha megtaláljuk a megfelelő Strike–ot. Ez a példa csak arra szolgál, hogy te is tud megtanulni, hogy miként keressük az Errorfare árakat.
Tipp: Bár a megtakarítás nagyon jó, de több sztrájk is lehet, mellyel még többet megtakaríthatunk. Érdemes megnézni a Strikelégitársaság honlapját a legolcsóbb járatokról, beleértve a dátumokat és tesztelni is őket. Bizonyos esetekben ez még több megtakarítást eredményez. (holott amit éppen találtunk az majdnem a maximális)
A Matrix rendszerben megtalált FUELDUMP jegy foglalása:
Ha elégedett vagy a megtalált Strike-al, itt az ideje, hogy le is foglald a jegyet. Ellentétben egy online kereső programmal, mint a Kayak vagy a Momondo, nem tudsz közvetlenül az ITA Matrix-on foglalni.
Fontos: Soha ne hívd telefonon a légitársaságot és soha ne keresd fel valamelyik utazási irodát. Ennek oka viszonylag egyszerű, mert ha emberrel kommunikálsz, akkor viszonylag magas az esélye annak, hogy a Fuel-Dump felismerésre kerül és a jegyednek annyi.
Valószínűleg a foglalás legegyszerűbb módja a BookWithMatrix használata. A weboldal linkeket hoz létre a nagy online utazási irodákkal (OTA), a Priceline vagy éppen a CheapOair-el. Csak másold és illesszd be mindent az ITA mátrixból a BookWithMatrix oldalra. Néha azonban előfordul, hogy a kapcsolódó eredmények nem egyeznek a talált fuel-dump-al. Gyakran ezek drágábbak vagy egyáltalán nem foglalhatók.
Ha a kombináció nem található a BookWithMatrix segítségével, érdemes megkeresni az egyes szegmenseket a Momondo vagy a Kayak Multi-Stop segítségével. Egyszerűen írd be az ITA mátrixban felsorolt szegmenseket a Multi Stopp keresésbe.
https://bookwithmatrix.com
Kérlek, ellenőrizzétek, mielőtt a foglalást kitöltitek, hogy a viteldíj és az összes információ valóban helyes-e? Előfordulhat, hogy a közzététel időpontjában érvényes árak eltérnek a képeken megjelenő áraktól.
Sok sikert az első Fuel Dump foglalásodhoz!!
Gyakori kérdések:
Bármelyik légitársasságnál lehet a Fuel Dump-ot alkalmazni?
Sajnos nem lehet mindenütt csökkenteni az egyes légitársaságok / járatok árát. Sok tényezőtől függ, például a jegyszabályok integrálása a GDS (Global Distribution System) rendszerbe. Valószínűleg és a legfontosabb, hogy egyes légitársaságok – például a Cathay Pacific vagy az Etihad Airways – már a Base Fare-ben felszámítják az üzemanyagpótlékokat.
Mi számít jó fuel-dump -nak ?
Általánosságban elmondható, hogy az a jó fuel dump, amely eltávolítja lehetőleg a teljes üzemanyagpótlást. Figyelembe kell venni az arányosságot is hiszen nem kifizetödő ha egy Strike-ot keresünk ahol 100 € az alapdíj + adók egy 150 € -os üzemanyag-pótdíjjal, még akkor sem, ha ez a teljes üzemanyag-pótdíjat eltávolítja.
1X-et le kell repülnöd?
Az 1X hátránya, hogy mindig le kell repülnöd. Ha az első szegmenst nem repülöd le, a légitársaság minden további szegmenset töröl. Vannak olyan esetek, amikor ez nem így van, de ez nagyon ritka, és nem szabad erre támaszkodni.
3X-et le kell repülnöd?
Jó a 3X -ben az, hogy nem kell lerepülnöd – ellentétben az 1X-el. Elméletileg a légitársaság a “NoShow”- ra költségeket számíthat fel, de ez ritkán fordul elő.
Mi a kockázat a Fuel Dump -ing foglalásánál?
A legtöbb esetben viszonylag biztonságos a fuel-dump jegy foglalása. Probléma akkor merülhet fel, amikor a járat késése vagy járat törlése miatt újra kell foglalni. Egy jól képzett reptéri munkatársnak a nagyon szokatlan útvonal és alacsony kerozin-felár feltűnne.
Bizonyos esetekben az üzemanyag-felárat vissza kell fizetni. Ritka esetekben a beszállás teljesen megtagadható, vagy akár kizárhatnak a mérföld gyűjtési programjukból is.
Összességében biztonságosnak mondható a FuelDump jegyek.
Mindenkinek jó kísérletezést és kívánom, hogy találjátok meg mihamarabb a saját ERRORFARE áraitokat.
A tartalomcsomautazas.blogszellemi tulajdona, aminek publikálása tilos!